טיפול בדיאליזה או השתלת  כליה – מה עדיף?

לכל מי שקצת מצוי בתחום מחלות הכליה התשובה לשאלה ברורה: השתלת כליה היא הפתרון הטוב ביותר לחולי אי ספיקת כליות סופנית. יחד עם זאת, הסתרת המידע שנציג בפניך כעת והנטייה המוגזמת של קופות החולים לשלוח חולי כליות לטיפולי דיאליזה (בין היתר מתוך שיקולי כדאיות כלכלית), גורמת לרבים להאמין שהם מקבלים את הטיפול הטוב והאחראי ביותר. ולא כך הם הדברים.

Home » מאמרים » טיפול בדיאליזה או השתלת  כליה – מה עדיף?

הנה המידע שקופות החולים ורופאיהן לא מגלים לך:

הנה המידע שקופות החולים ורופאיהן לא מגלים לך: נכון, קיימת מצוקת איברים להשתלה בישראל. זו הסיבה מדוע מערכת הבריאות וקופות החולים היו צריכים להנהיג מדיניות של איתור אוכלוסיות בסיכון גבוה ומתן טיפול תרופתי/תזונתי למניעת התדרדרות המחלה. לא רק שטיפולים אלה לא קיימים, אלא שבעבור כל מטופל דיאליזה מקבלת קופת החולים מהמדינה מימון בסך כ-250,000 ₪. ובסיכום מספר המטופלים מדובר בסכום של 1.75 מיליארד ₪ בשנה. כך הפכו מטופלי הדיאליזה ל"אווזה המטילה ביצי זהב" בעבור קופות החולים. נתונים אלה נשאבו ממסמכי משרד הבריאות ומבקר המדינה.

השתלת כליה

מכל זווית בה בוחנים את הדברים ברור שהשתלת כליה עדיפה על טיפול דיאליזה. ובמיוחד כשמדובר בהשתלת כליה מן החי שמתפקדת כמו כליה אורגנית למשך 18 ועד 30 שנים. הנה היתרונות:

  • 100% תפקודי כליה – למרות שמדובר 'רק' בכליה אחת, היא מבצעת את מלוא התפקודים שהיו מבצעות שתי כליות אורגניות.
  • סינון מלא – כליה מן החי מסננת את כל הרעלים שהגוף מייצר (בניגוד לתפקוד חלקי בלבד של מכונת הדיאליזה)
  • קריאטינין נמוך – המדד המרכזי למחלת כליות. מיד עם השתלת הכליה רמת הקריאטינין מתחילה לרדת ולאחר מספר ימים מתייצבת על ערכים נורמליים של 1.2 ואף פחות מכך.
  • מוסיפה שנים לחיים – בניגוד לדיאליזה ששואבת ממך את החיים טיפין טיפין, כליה מושתלת מן החי יכולה לתת לך 18 עד 30 שנים של חיים פעילים ומלאי הנאה.
  • מחזירה אותך לקו הבריאות – כליה מושתלת מן החי חוסכת ממך את תופעות הלוואי שמאפיינות את טיפולי הדיאליזה. כך, מצד אחד היא דואגת לפעילות סדירה של מערכות הגוף: לב, דם, חיסון… ומצד שני מבטלת את תופעות הלוואי כמו: הקאות, עייפות, בחילות, כאבי ראש, התכווצויות שרירים, אין אונות.
  • מוסיפה איכות לחיים – תוך זמן קצר מושתל הכליה יכול לחזור לעבודתו באופן סדיר ומלא, לפרנס, להתקיים בכבוד, לבלות עם משפחתו, ילדיו, נכדיו, לנסוע לחו"ל, לצאת למסעדות, טיולים, ולמצות את כל הנאות החיים.

טיפול דיאליזה

לטיפול הדיאליזה יש רק יתרון אחד ויחיד: היא שומרת אותך בחיים. למעשה, זהו טיפול הישרדותי שמתאפיין בחסרונות רבים שפוגעים באיכות חייך ובכושרו של הגוף לקלוט כליה מושתלת. הנה:

  • 10% תפקודי כליה – חשוב לדעת: מכונת הדיאליזה ממלאת רק עשירית מתפקודי כליה בריאה.
  • פגיעה בלב – מכונת הדיאליזה אמנם מסננת רעלים מהגוף אך באותה עת גם מסננת מינרלים חיוניים החשובים לאיזון קצב הלב, וכפועל יוצא, הסיכוי למחלות לב גובר משמעותית. בעיות לב הן סיבת המוות של 90% מחולי הכליות שנפטרו.
  • פגיעה במערכת הדם – מכונת הדיאליזה מסננת גם את תאי הדם האדומים המתפקדים בין היתר כספקי החמצן למערכות הגוף. סינון תאי הדם האדומים גורם לבעיות לב ולפגיעה במערכת הדם. זאת הסיבה מדוע מטופלי דיאליזה מקבלים תרופות המספקות ברזל לגוף.
  • תופעות מסכנות חיים – טיפול הדיאליזה גורם גם לתופעות לוואי מסכנות חיים נוספות: אנמיה, מחלות עצם, לחץ דם גבוה, מחלות כלי דם, פגיעה במערכת העצבים, זיהומים, אין אונות ועוד.
  • תופעות לוואי יומיומיות – טיפול הדיאליזה מלווה בתופעות פיזיות קשות כמו: בחילות והקאות, חום וצמרמורות, כאבי ראש והתכווצויות שרירים, תשישות קשה ועוד.
  • פגיעה באיכות חיים – את טיפולי הדיאליזה מאפיינות תופעות כמו: אובדן כושר עבודה, בעיות קוגנטיביות ומוטוריות, נטל על חיי משפחה ופגיעה בחיי זוגיות (אין אונות)

 

ובשורה התחתונה

 

ובשורה התחתונה, ברור שהשתלת כליה עדיפה על פני טיפולי דיאליזה. כל תהליך ההשתלה – מחתימה על חוזה ועד לחזרה לארץ עם כליה בריאה – אורך חודשים ספורים בלבד. זהו תהליך שחוסך ממך שנים של סבל בטיפולי דיאליזה ומעניק לך חיים חדשים.

 

 

ככל שטיפולי הדיאליזה מתארכים על ציר הזמן כך נפגעות מערכות הגוף עד לאי כשירות מוחלטת לקלוט איבר מושתל. סטטיסטית שלב סופי זה קורה בממוצע לאחר 6 שנות טיפולי דיאליזה. ומהו זמן ההמתנה הממוצע בישראל לקבלת כליה בריאה? 8-12 שנים.

 

ואולי עדיף שמי שכבר ליווה חולה אי ספיקת כליות
לכל אורך התהליך כולל טיפולי בדיאליזה והשתלת
כליה – יחתום את התשובה במקומנו:

https://www.youtube.com/watch?v=3qNwoSAjMOw

לפרטים נוספים ותיאום פגישה עם מומחי MED-LEAD ללא עלות וללא כל התחייבות מצידך בנוגע להשתלת כליה בחו"ל אנחנו מזמינים אותך ליצור קשר

Map

הנציגויות שלנו בחו”ל

MED-LEAD פועלת כיום באמריקה (צפון ודרום היבשת), אירופה ואסיה דרך עשרות נציגויות הפזורות על פני הגלובוס. כך באפשרותנו להציע לך קשת רחבה של מרכזי השתלות מוביליםברחבי תבל, כולם עומדים בתקני הרפואה והבטיחות הבינלאומיים המחמירים ביותר. מרכזים רפואיים אלה מעסיקים מנתחים בעלי שם וניסיון עשיר בתחום ההשתלות – כל אחד מומחהבתחומו – לב, כבד וכליות.

זאת ועוד, הפריסה הרחבה ומספר מרכזי ההשתלות בעולם למולם אנחנו פועלים, מגדילה את הסיכוי למצוא בעבורך את האיבר המתאים להשתלה בלוחות זמנים קצרים ביותר (חודשים לעומת שנים של המתנה כאן בישראל) מרגע ההתקשרות איתנו ועד החזרה לארץ בריא, שלם ומאושר