היכן הכי נכון לך לבצע השתלה, בישראל או בחו"ל?

מאחר ומדובר בהצלת חיים השתלת כליה מבצעים היכן שזמן ההמתנה הוא הקצר ביותר. כמובן שהבחירה במרכז הרפואי בו מתבצעת השתלת הכליה היא פקטור מרכזי, אבל ללא שום קשר, חייבים לעשות הכול כדי לקצר את זמן ההמתנה. עם כל יום שחולף המצב הרפואי של חולה אי ספיקת כליות רק הולך ומתדרדר עד להיותו סופני.

Home » מאמרים » היכן הכי נכון לך לבצע השתלה, בישראל או בחו"ל?

זאת ועוד, ככל שחולף הזמן כך כשירות הגוף לקלוט כליה מושתלת הולך ופוחת עד לאי כשירות כלל. הנתון הבא יענה לשאלה – ישראל או חו"ל: זמן המתנה ממוצע להשתלת כליה בישראל הוא 8 עד 12 שנים, זאת לעומת זמן המתנה להשתלת כליה בחו"ל שמסתכם בכמה חודשים בלבד. נתון שהופך את הבחירה לברורה. ויש עוד כמה נתונים שחשוב לכל חולה אי ספיקת כליות המטופל בדיאליזה לדעת, נתונים שהרופאים נמנעים לחשוף אותם בפניך. ערכנו בשבילך את המידע המלא והמקיף לפי נושאים. הנה:

השתלת כליה בישראל

הנה עוד כמה נתונים שמציגים את העגום של הממתינים להשתלת הכליה בישראל:

  • יש בישראל יותר מ-40,000 חולי כליות, מתוכם כ-7000 מטופלי דיאליזה, מהם רק 840 חולים 'הצליחו' להיכנס לרשימת ההמתנה להשתלת כליה. ומשנה לשנה מספר הממתינים רק הולך ועולה. די במספרים אלה כדי להבין עד כמה סיכויו של חולה אי ספיקת כליות סופנית להשתלת כליה בישראל קלושים.
  • מידי שנה מבוצעות בישראל רק כ-130 השתלות כליה מן החי וכ-150 השתלות כליה מן המת ש'אורך חייהן' קצר משמעותית בהשוואה לכליה מן החי.
  • הפועל היוצא הוא שמנתח ישראלי מבצע במקרה הטוב כמה עשרות השתלות בשנה, לעומת עמיתו מחו"ל, שמבצע כמה מאות השתלות בכל שנה. הניסיון המעשי הוא פקטור משמעותי ולעיתים אף קריטי.
  • 8 שנים בממוצע! זה זמן ההמתנה להשתלת כליה בישראל (פי שלוש מאירופה) ואם הגעת לגיל 60 זמן ההמתנה יהיה כ-12 שנים, כלומר, אפס סיכויים לעבור השתלת כליה בישראל.
  • הקצאת הכליות עפ"י מסמך רשמי של משרד הבריאות היא לפי גיל – כלומר חולה מבוגר יקבל תרומה מתורם מבוגר בעוד חולה צעיר יזכה לכליה מתורם צעיר. ובסיכום: למבוגרים כליות זקנות ולצעירים כליות צעירות.
  • בכל שנה, כ-1600 ממטופלי הדיאליזה שממתינים להשתלת כליה מתים. מצטערים על הדרך ה"יבשה" של הצגת נתון כל כך מזעזע, אבל זו המציאות וחשוב לדעת אותה.
  • ישראל מצויה במקום הראשון בתמותת אנשים ממחלת אי ספיקת כליות מבין 21 מדינות המערב.
  • רוב מטופלי הדיאליזה הם בגיל 55+, נתון שמקטין עד לאפס כמעט את סיכויים 'רק' להיכנס לרשימת ההמתנה להשתלה.

טיפול דיאליזה

ומצב מטופלי הדיאליזה בישראל

דיאליזה מצילה חיים!!! על עובדה זו אין עוררין. אבל, וזהו אבל גדול, דיאליזה היא פתרון זמני בלבד עד למציאת תורם אלטרואיסטי (אדם הדואג ועוזר לאחרים ללא מניעים אנוכיים וללא תמורה) או תרומת כליה מן המת (לא עלינו בעל כרטיס אדי שמת בתאונת דרכים ואשר משפחתו מסכימה לתרומת אבריו). חשוב לזכור: מכונת דיאליזה מבצעת כ-10% בלבד מתפקודיה של כליה בריאה. זהו טיפול שמשנה את חייו של החולה ושל משפחתו מן הקצה אל הקצה וברוב המקרים גם כרוך בסבל פיזי ונפשי רב. האופן בו מערכות הבריאות השונות מטפלות בחולי אי ספיקת כליות – מקצר עוד יותר את הסיכוי לחזור ולהיות אי פעם בריא ולחיות חיים נורמטיביים. הנה כמה מחוליי מערכת הבריאות בישראל כשמדובר בחולי אי ספיקת כליות סופנית:

  • היעדר רפואה מונעת שהיתה יכולה לחסוך מרבים את טיפולי הדיאליזה
  • איבחון מאוחר. רבים מזוהים כמי שזקוקים לטיפול דיאליזה בשלבים מאוחרים מידי, מה שמחמיר את מצבםואת כשירותם להשתלת כליה
  • מחסור חמור בציוד מעבדות וכוח אדם. למעשה, יש רק מעבדה ארצית אחת לביצוע בדיקות מקדימות וגם היא סובלת מציוד מיושן וחוסר בכוח אדם מיומן
  • מצוקת איברים להשתלה. הסיבות רבות ולא ניכנס לסוגיה זו כרגע, אבל המצב רק הולך ומחמיר – יותר ויותר ממתינים ופחות ופחות איברים ותורמים

השתלת כליה בחו"ל

LEAD – נעים להכיר!

“MED-LEAD – החברה הבינלאומית לתיירות מרפא", הינה בעצם מרכז סיוע שמעניק שירותים מנהליים רפואיים ללקוחות החברה בתחום השתלות האיברים בחו"ל, בהתאם לחוקיה של המדינה בה מתבצעת ההשתלה.

חשוב להדגיש! על רקע חוקי תרומת האיברים בישראל ובעולם כולו, חוקים שנועדו למנוע סחר באיברים, תהליך השתלת כליה חייב להיות חוקי ו'נקי' לחלוטין. לכן, חברתנו מתייעצת באופן עקבי עם משרד עורכי דין מוסמכים, מומחים בתחום, אשר מלווים את החברה ואת פעילותה המקצועית, הן בישראל והן בחו"ל. הבסיס שלנו לביצוע השתלות כליה בחו"ל הם המרכזים הרפואיים בהם הפועלים במדינות בהן ניתן חוקית לקבל תרומה כליה מן החי באופן אלטרואיסטי (אדם הדואג ועוזר לאחרים ללא מניעים אנוכיים וללא תמורה).

המרכזי ההשתלות

כל מרכזים ההשתלות בחו"ל, מחזיקים בתקני איכות הבינלאומיים המחמירים ביותר בטיפול הרפואי, בציוד, במכשור ובמעבדות המשוכללות ביותר

והם מציעים לך תנאי אשפוז של מחלקה ראשונה. ואולי זה המקום להציף נתון חשוב נוסף. על רקע מיעוט ההשתלות המתבצעות בישראל רופא מנתח ישראלי שעובד בבתי החולים בישראל מבצע כמה עשרות השתלות בשנה. לעומתו, הרופא המנתח 'תוצרת חוץ' שתזכה להיות המטופל שלו מבצע בכל שנה מאות השתלות כליה.

הולכים אתך יד ביד מא' ועד ת':

תהליך השתלת כליה בחו"ל מתחיל כאן בארץ ברגע בו תינתן לנו הסכמתך לביצוע השתלה בחו"ל. מרגע זה ואילך – אנחנו איתכם – המטופל והמלווה מטעם המשפחה – לכל אורך הדרך:

  • הכנה מלאה של לקוחותינו להשתלת האיבר,
  • הכוונה והפניה לעריכת בדיקות רפואיות מקדמיות נחוצות תוך פרק זמן קצר ביותר,
  • הכנת דוח רפואי מדוקדק ותרגומו לשפת המדינה בה תתבצע ההשתלה
  • טיפול בקבלת אישור "התאמה להשתלה"
  • המלצה והכוונה אל המרכז הרפואי הנבחר
  • טיפול בכל סידורי ההטסה והשהייה שלך ושל בן/בת הזוג המלווים אותך בארץ היעד. (טיסה במחלקה ראשונה… בתי מלון 5*… ועוד).

ליווי צמוד במשך כל השהיה בחו"ל ו…גם אחרי

מרגע הגעתכם למדינה בה תתבצע השתלת הכליה, יתלווה אליכם מטעם החברה מלווה ישראלי. אדם מקצועי ובעל ניסיון שמתפקידו לעשות כל שרק ניתן על מנת שתרגישו נוח ככל האפשר במדינה זרה וכדי להקל עליכם לעבור הליך מורכב ומרגש זה. המלווה ידאג:

  • לאיסוף משדה התעופה
  • התמקמות בבית המלון
  • סידורי הסעות
  • קביעת פגישות עם הצוות הרפואי
  • ליווי בכל ביקור בבית החולים על מנת לוודא שניתנים לך כל השירותים הנדרשים.
  • ולאחר ההשתלה, בשעה טובה ומוצלחת, נעניק הכוונה וייעוץ רפואי לתקופה לא
  • מוגבלת על ידי רופאים בכירים העובדים עם החברה.

 

מה אומרים 'המושתלים' שלנו:

וזו היו המלצות בודדות בלבד.רוצה לקרוא עוד המלצות?

קרא עוד…

 

Map

לוחב ונלש תויוגיצנה

MED-LEAD פועלת כיום באמריקה (צפון ודרום היבשת), אירופה ואסיה דרך עשרות נציגויות הפזורות על פני הגלובוס. כך באפשרותנו להציע לך קשת רחבה של מרכזי השתלות מוביליםברחבי תבל, כולם עומדים בתקני הרפואה והבטיחות הבינלאומיים המחמירים ביותר. מרכזים רפואיים אלה מעסיקים מנתחים בעלי שם וניסיון עשיר בתחום ההשתלות – כל אחד מומחהבתחומו – לב, כבד וכליות.

זאת ועוד, הפריסה הרחבה ומספר מרכזי ההשתלות בעולם למולם אנחנו פועלים, מגדילה את הסיכוי למצוא בעבורך את האיבר המתאים להשתלה בלוחות זמנים קצרים ביותר (חודשים לעומת שנים של המתנה כאן בישראל) מרגע ההתקשרות איתנו ועד החזרה לארץ בריא, שלם ומאושר