מכירת כליה מחיר

מכירת כליה מחיר

Home » מאמרים » מכירת כליה מחיר

כמה עולה כליה ואיך מממנים את ההליך?

מטבע הדברים, אחת השאלות הנשאלות על ידי מועמדים להשתלת כליה היא כמה עולה כליה, וזוהי שאלה רלוונטית במיוחד אם מתכוונים לעשות את ההליך בחו"ל. בשורות הבאות נסקור את הנושא מכמה היבטים.

 

השתלת כליה בישראל

ישראל נמנית על המדינות שבהן קבלת תמורה כספית, ולמעשה כמעט כל תמורה, אינה אפשרית בעבור תרומת איברים. לפיכך, השאלה כמה עולה כליה בישראל אינה רלוונטית, ומי שבכל זאת מנסה לקבל על מכירת כליה מחיר כזה או אחר – מבצע עבירה פלילית. בישראל התרומה נעשית על ידי תורמים אלטרואיסטים או בני משפחה ללא תמורה, או על ידי תורמים בשיטת ההצלבה שבה התמורה היא תרומת כליה לבן משפחה שלהם, או מטעם תורמים שנפטרו. במילים אחרות, אין תשלום על השתלת כליה בארץ מלבד ההוצאות על בדיקות רפואיות וכדומה, אותן מכסים ביטוחי קופות החולים ו/או ביטוחים פרטיים.

 

השתלות כליה בחו"ל

חשוב לעת שהחוקים בחו"ל לגבי תרומת כליה הינם כמו בישראל. ההבדל המרכזי הוא שישנם יותר תורמים. העלות של ההליך משתנה בהתאם למספר פרמטרים הקשורים למדינה בה מתבצעת ההשתלה,ביצוע בדיקות, הטיסה לחו"ל, הניתוח, האשפוז וההתאוששות, ליווי במשך תקופת ההחלמה ועוד. יחד עם זאת, למרות ההוצאות הבלתי מבוטלות מראים הנתונים שלא מעט ישראלים בוחרים לעבור את השתלת הכליה בחו"ל, שכן ההליך הרבה יותר מהיר ובעל תועלת רפואית שקשה לכמת בכסף, עד כדי הצלת החיים. חשוב להדגיש כי מדליד לא מגייסת תורמים ולא משלמת לתורמים בחו"ל, ואינה מתווכת בין תורם לנתרם. ההשתלה נעשית באופן חוקי, בצורה אלטרואיסטית בלבד.

 

איך מממנים את זה?

ראשית, חשוב לדעת כי השתלות איברים נכללות בסל הבריאות, וישנן הרחבות לסל הבסיסי באמצעות ביטוחים משלימים של קופות החולים. לדוגמא, מבוטח בקופות חולים יכול להיות זכאי למימון השתלת כליה בחו"ל עד למאתיים חמישים אלף דולרים בלי השתתפות עצמית. יחד עם זאת, קיימים תנאים שונים כגון היעדר אפשרות לקבלת הטיפול בישראל וישנה סכנת חיים, וכמובן שההליך מבוצע בהתאם ללא סתירה לאיסור על סחר איברים ובהתאם לחוקי המדינה בה מבוצעת ההשתלה. בנוסף ישנם ביטוחי השתלות הקיימים במסגרת פוליסות פרטיות שגם הם מעניקים מימון בלתי מבוטל, אך שוב יש לעמוד בתנאים מסוימים.

עוד אפשרות היא לפנות אל ארגוני סיוע ועמותות המסייעים לחולים באי ספיקת כליות. בנוסף, עובדי ארגונים וחברות גדולות יכולים לבקש התרמות מהגורמים הרלוונטיים כגון מחלקת משאבי אנוש, המנכ"ל, ועד העובדים וכדומה, וניתן גם לקיים ערבי התרמות דרך הראשות העירונית. את הערוצים הללו ואת השימוש המיטבי בהם חשוב להכיר ולהבין, ובדיוק לשם כך עומדים לרשותכם המומחים שלנו שצברו ניסיון רב בתחום.

למידע נוסף על הנושא ולתיאום פגישה עם המומחים שלנו, ללא עלות או התחייבות, פנו אלינו דרך האתר או התקשרו ל- 03-3760762.